chiefage والدین کودکان دوسالگی کودکانه

chiefage: والدین کودکان دوسالگی کودکانه تلویزیون تلویزیون خانواده برنامه های کودکانه

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

گت بلاگز اجتماعی صنعتی نو در صادرات ، ران قورباغه هم آمد!, گوشت قورباغه

هر قورباغه تقریباً بین 2 تا 3 کیلوگرم گوشت دارد، به این ترتیب فروش و صادرات هر قورباغه می تواند به صورت میانگین بین 100 تا 120 هزار تومان ارزش افزوده داشته

صنعتی نو در صادرات ، ران قورباغه هم آمد!, گوشت قورباغه

به گزارش خبرنگار حوزه محیط زیستگروه اجتماعی گروه تحریریه سایت جوان، قورباغه جانوری است که شاید به صدایش در کشور عزیزمان ایران مشهور باشد، بویژه از نوع درختی اش که «داروک» خوانده می شود و در شمال کشور محلی ها معتقدند نوید باران را می دهد یا به خاطر ضرب المثل «آب که اوج می رود، قورباغه ابوعطا می خواند» به ادبیات روزانه زندگی ما راه یافته باشد.
قورباغه از خانواده دوزیستان است که هم در آب و هم در خشکی می تواند زندگی کند، دارای انواع گوناگونی است و از جانورانی است که، جهت محیط زیست و محیط زیست، در حمایت شرکت ملل است.

عبارات مهم : ایران

*رانا گونه ای جهت صادرات
24 خانواده از گروه دوزیستان متعلق به قورباغه هاست که مشمول بر سه هزار و 800 گونه متفاوت می شود. در بین این گونه ها، گونه «رانا» که در مرداب انزلی به وفور یافت می شود، مصرف خوراکی و پرورشی دارد. در دنیا چهار نوع قورباغه (سبز، پلنگی یا لئوپارد، پیکرل یا اردک ماهی و قورباغه بزرگ آمریکایی) بیشترین پرورش و مصرف انسانی دارند و از جنس «رانا» نیز در کشور عزیزمان ایران گونه های زیادی وجود دارد که جهت پرورش و صادرات می توان استفاده کرد.
*هرکیلو گوشت قورباغه 6 تا7 دلار
قورباغه در کشور عزیزمان ایران فراوان هست، ولی فاقد ارزش غذایی و اقتصادی محسوب می شود. در کشورهای اروپایی و آمریکایی رونق تجاری بالایی دارد، آیا که گوشت آن از نظر طعم مشابه گوشت گوساله است و در کشورهای اروپایی و آمریکایی طرفداران زیادی دارد. پوست این جانور نیز از مرغوب ترین انواع چرم ها محسوب می شود. قیمت جهانی هر کیلوگرم گوشت قورباغه شش تا هفت دلار است که تولید و صادرات آن می تواند ارزش اقتصادی بالایی داشته باشد.
پوست قورباغه و کمپوست این حیوان باعث شده است تا قورباغه و پرورش آن در دنیا به تجارتی پر سود تبدیل شود و کشورهایی که شرایط آب و هوایی مناسبی جهت پرورش این حیوان دارند جهت پرورش و فروش و صادرات آن دست به کار شوند.
*اشتغال زایی با پرورش قورباغه
شرایط آب و هوایی مناسب در کشور عزیزمان ایران هم می تواند علتی باشد تا در سال های گذشته گروهی به فکر پرورش قورباغه در کشور و صادرات و فروش آن باشند. باید توجه داشت که خوردن گوشت و تمام مشتقات حاصل از قورباغه در کشور از سوی علمای دینی حرام اعلام شده است از این رو در کشور امکان فروش گوشت قورباغه وجود ندارد و تنها امکان پرورش و صادرات گوشت و پوست آن مقدور است.
ایران پیش از انقلاب یکی از کشورهای صادر کننده گوشت قورباغه به کشورهای دیگر مانند ترکیه، فرانسه، آلمان، ترکمنستان، آذربایجان، ارمنستان و بسیاری از کشورهای دیگر بود. در آن زمان، تنها قورباغه ای که در کشور گوشت آن توانایی صادرات، شکار و پرورش داشت( قورباغه رانا) بود، ولی با پیروزی انقلاب و به علت فتوای علما پرورش و صادرات قورباغه از کشور ممنوع شد. ولی ممنوعیت پرورش قورباغه باتوجه به پتانسیل کشور جهت پرورش این حیوان و اشتغال زایی بعد از پیگیری های بسیار از حدود سال 86 از سوی شرکت دامپزشکی کشور و با گرفتن فتوا از علمای دینی برداشته شد.
*تاریخچه پرورش قورباغه
تکثیر مصنوعی قورباغه در جهان، علم نوپایی است که از 30 سال گذشته در کشورهای برزیل، آمریکا و جنوب شرقی آسیا شکل گرفته است.
بومیان قاره آمریکا از دیرباز قورباغه را یکی از منابع غذایی خوب و در دسترس می دانستند. در قاره آسیا، به خصوص در شرق آن، جایی که مردمش تقریبا از هر موجود زنده ای تغذیه می کنند، مصرف قورباغه قدمتی دیرینه دارد. اندونزی که یک کشور اسلامی است فقط در سال ١٩٩٠ بیش از ٨٠٠٠ تن قورباغه پرورش و به بازار عرضه کرده است و در حال حاضر نیز نسبت به دیگر کشور ها تولید بیشتری دارد.
جاوه در دنیا یکی از پنج جزیره بزرگ اندونزی است که مرکز پرورش این جانور محسوب می شود و در آنجا رستوران های زیادی از گوشت این حیوان استفاده می کنند.
*صادرات پر سود با ران قورباغه
گوشت قورباغه بسته به نوع مشتری و کشور سفارش دهنده و البته نوع گوشت و نوع قورباغه تفاوت دارد ولی پر طرفدارترین بخش بدن قورباغه که مشتری های پروپاقرص بسیاری در رستوران های دنیا دارد، ران قورباغه است که بین 20 تا 30 دلار در هر کیلو قیمت دارد. بخش های دیگر گوشت بدن قورباغه هم بین 10 تا 20 دلار قیمت دارد. هر قورباغه گوشتی تقریبا بین 2 تا 3 کیلوگرم گوشت خواهد داشت و به این ترتیب فروش و صادرات هر قورباغه گوشتی می تواند به صورت میانگین بین 100 تا 120 هزار تومان ارزش افزوده داشته باشد.
*قورباغه تامین کننده پروتِیین انسان
در دنیا امروز بیش از نیمی از مردم آن کمبود پروتیین دارند و دسترسی به مواد پروتیینی بسیار سخت به نظر می رسد، در کشور عزیزمان ایران سطحی بیش از ٥٠٠ هزار هکتار شالیزار و برکه های متروکه غیر قابل بهره برداری جهت سایر محصولات گوشتی وجود دارد که می توان با پرورش قورباغه و سایر آبزیان ضمن در آمد زایی قابل توجه جهت صاحبان زمین ها جهت قشر عظیمی از جوانان و مردم منطقه اشتغال زایی را فراهم کنیم با توجه به اینکه قورباغه ها از غذای زنده از جمله کرم ها، ماهیان ریز، شفیره حشرات و… تغذیه می کنند از این رو هزینه تهیه آن به علت فراوانی غذای آن در کشور عزیزمان ایران کمتر از دیگر کشورهاست و همچنین هر مولد ماده نیز سه تا پنج هزار تخم می گذارد که بیش از 60 درصد بازماندگی دارد، تکثیر و پرورش و صادرات این جانور توجیه اقتصادی و ارزآوری خوبی دارد.
مناطق مرطوب و گرمسیر همچون مناطق جنوبی کشور و مناطق مردابی فضای مناسبی جهت پرورش قورباغه هست. البته انتظار می رود قبل از شکل گیری این صنعت تمام ابعاد آن درنظر گرفته شود که همچون بعضی دیگر از صنایع از جمله صنعت تکثیر و پرورش میگو بعد از گذشت سال ها و هزینه های هنگفت در سراشبی پرورش قرار نگیرد.
*درمان بیماری های عفونی از اجزای بدن قورباغه در ژاپن
از اجزای بدن قورباغه در کشور ژاپن جهت درمان بیماری سل و همچنین ساخت دارو جهت بیماری های عفونی استفاده می شود.
*حکم پرورش قورباغه و جلبک و فروش آن به غیر مسلمانان چیست؟
مهرماه سال 86 سلطانی نماینده ولی فقیه در شرکت دامپزشکی اعلام کرد؛ پرورش قورباغه از نظر شرعی اشکال ندارد ولی مصرف گوشت آن مسئله شرعی دارد، ولی سرمایه گذاری آن در بخش شخصی نباید با محدودیت شرعی همرا ه باشد از این رو پرورش آن تنها باید جهت صادرات انجام شود
دفتر حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مدظله العالی):
فی نفسه اشکال ندارد ولی فروش آن ها جهت استفاده های غذایی انسان، جایز نیست هرچند خریدار خوردن آن را حلال بداند.
دفتر حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (مدظله العالی):
اشکال ندارد.
دفتر حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی (مدظله العالی):
خرید و فروش قورباغه ولو به غیر مسلمان جهت خوردن جایز نیست ولی جلبک ظاهراً اشکالی ندارد. و الله العالم.
نظر فقهی حضرت آیت الله هادوی تهرانی نیز به شرح زیر است:
پرورش قورباغه ذاتاً حلال هست، مگر اینکه جهت محیط زیست ضرر داشته باشد یا عنوان و نوع دیگری مانند اسراف بر آن صدق کند.
فروش قورباغه زنده اگر دارای منفعت حلال قابل اعتنای عقلایی باشد و آن را از نظر عقلا دارای مالیت و ارزش نماید، بلااشکال است ولو خریدار آن را جهت غرض حرام مانند اکل و خوردن، خریداری نماید.
اگر قورباغه زنده فاقد منفعت حلال قابل اعتنای عقلایی باشد، فروش آن به کسانی که خوردن آن را حلال می دانند، جایز می باشد.
فروش قورباغه غیر زنده در صورتی که دارای منعفت حلال قابل اعتنای عقلایی باشد به کسانی که خوردن آن را حلال می دانند، جایز است و به غیر آنها علی الاقوی جایز می باشد، هر چند احتیاط در ترک آن است.
فروش قورباغه غیر زنده در صورتی که فاقد منفعت حلال قابل اعتنای عقلایی باشد فقط به کسانی که خوردن آن را حلال می دانند، جایز می باشد.
انتهای پیام/

واژه های کلیدی: ایران | حیوان | صادرات | قورباغه | قورباغه | کشورهای دیگر | گوشت قورباغه | محیط زیست

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب خارجی معروف
  • قیمت کیندل
  • فروشگاه کتاب خارجی
  • خرید کتاب الکترونیکی خارجی
  • خرید کتاب خارجی آنلاین
  • خرید کتاب زبان اصلی قانون
  • کتاب های اقتصاد اورجینال
  • کتب کتابخانه وAPI زبان اصلی
  • کتاب های بازیهای کامپیوتری اورجینال
  • دانلود منابع مرجع اخلاق کسب و کار
  • خرید کتاب های کامپایلرها از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی زبان مدلسازی
  • خرید کتاب زبان های برنامه نویسی زبان اصلی
  • خرید کتاب تکس لاتکس زبان اصلی
  • دانلود منابع مرجع نرم افزار آفیس
  • خرید کتاب نرم افزار های ادوبی زبان اصلی
  • منابع اورجینال نرم افزار ماکرومدیا
  • کتب نرم افزار CAD زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های محاسبات علمی
  • دانلود منابع مرجع شبکه